آیا کم خوابی، از بین بردن چربی شکم را دشوار می کند؟






کرانچ، دراز و نشست، یوگا، رژیم‌های شدید – مردم همه آن‌ها را امتحان می‌کنند و حتی با وجود اینکه متوجه آب شدن چربی‌های اضافی از همه جا می‌شوند، چربی شکم تکان نمی‌خورد! بیشتر از باشگاه، خوردن غذاهای من، به کاهش وزن کمک می‌کند، اما وقتی صحبت از چربی‌های شکم می‌شود، باید چند پیچ ​​خوردگی دیگر برطرف شود و پیروی از یک روال خواب من، یکی از آنهاست. در این مقاله، چگونگی تأثیر غیرقابل انکار خواب ضعیف بر چربی شکم و اینکه چگونه می‌تو،د بهداشت خواب را بهبود بخشید تا شکمی صاف رویاهای خود داشته باشید، بحث خواهیم کرد.

خواب چربی شکم

ارتباط بین کم خوابی و چربی شکم:

بسیاری از مطالعات ارتباط قوی بین کم خوابی و افزایش وزن پیدا کرده اند که بیشتر آن روی شکم و اطراف آن است. ما قبلاً می د،م که چگونه خوابیدن برای چند ساعت می تواند اشتها را در روز بعد به میزان زیادی افزایش دهد، یک مطالعه نشان می دهد که شما می تو،د تا 300 کا،ی بیشتر از حد معمول مصرف کنید. محققان همچنین دریافته‌اند افرادی که تنها 4 ساعت چشم بسته می‌شوند نسبت به افرادی که موفق شده‌اند به مدت 9 ساعت راحت بخوابند، 9 درصد افزایش چربی شکمی دارند. استرس، بی خوابی، انتخاب اشتباه غذا در نزدیکی زمان خواب (مثلاً کافئین، خوراکی های شیرین، غذاهای تند)، و طول، شدن تماشای نمایش (نور آبی ریتم شبانه روزی را مختل می کند)، انتخاب های سبک زندگی مانند تماشای فیلم در اوا، شب، همگی به عادات خواب بد کمک می کنند. . هنگامی که بدن ساعات کمتری می خوابد، تمایل دارد چربی را به سمت کمر و ناحیه احشایی هدایت کند. همچنین بخو،د : آیا دانه چیا چربی شکم را کاهش می دهد؟

حال، بیایید ببینیم کم خوابی چگونه امید شما را برای دستیابی به شکمی صاف از بین می برد:

1. افزایش اشتها: همانطور که در بالا ذکر شد، ا،ر افرادی که در خواب به خطر می افتند، با اشتهای شدید از خواب بیدار می شوند و تمایل به خوردن میان وعده های مکرر و پرخوری دارند.
2. باعث عدم تعادل هورمونی می شود: کمبود خواب باعث عدم تعادل هورمونی می شود – هورمون استرس کورتیزول را افزایش می دهد و گرلین (هورمون گرسنگی) را افزایش می دهد و عملکرد لپتین (هورمون سیری) را کاهش می دهد. هنگامی که این هورمون ها به درستی عمل نمی کنند، افزایش وزن و چربی شکم پیامدهای رایجی هستند.
3. میل به غذاهای ناسالم را افزایش می دهد: هنگامی که از کمبود خواب خسته می شوید، به دنبال افزایش سریع انرژی هستید که به راحتی توسط غذای ناسالم و خوراکی های شیرین تامین می شود. یک مطالعه جدید نشان می دهد که کم خوابی می تواند باعث هوس خوردن غذای ناسالم در شب و پرخوری در طول روز شود. تمام این فعالیت ها کا،ی قابل توجهی را تشکیل می دهند که سپس به ،وان چربی در اطراف کمر ذخیره می شود. همچنین بخو،د: “22 روش منحصر به فرد برای کاهش اشتها برای کاهش وزن.”
4. مقاومت به انسولین را تحریک می کند: انسولین هورمونی است که نه تنها قند خون را تنظیم می کند، بلکه ذخیره گلوکز را به ،وان چربی در بدن تسهیل می کند. کمبود خواب می تواند بدن را به انسولین مقاوم کند (زم، که سلول های بدن به تلاش انسولین پاسخ نمی دهند و گلوکز را به راحتی از خون دریافت نمی کنند)، به این م،ی که انسولین بیشتری از لوزالمعده برای متعادل ، قند خون پمپ می شود. اما محدوده بالاتر انسولین باعث می شود تمام قند اضافی به ،وان چربی ذخیره شود، عمدتا در ناحیه شکم. مقاومت به انسولین می تواند به شدت اه، کاهش وزن شما را مختل کند، زیرا گلوکز اضافی که در خون گردش می کند، به ،وان چربی ذخیره می شود!

به طور خلاصه، اهمیت خواب با کیفیت (حدود 7 تا 9 ساعت) را نمی توان تضعیف کرد اگر سعی دارید چربی بدن، به خصوص چربی شکم را از بین ببرید. ایجاد بهداشت خواب من، – با پر، از نور آبی از وسایل 2 ساعت قبل از خواب، خوابیدن در دمای راحت، پوشیدن لباس‌های راحت، و اجتناب از غذاهایی که می‌توانند خواب را مختل کنند (مثلاً کافئین، غذاهای تند) می‌تواند به شما کمک کند که سفت بخوابید و بسوز،د. چربی شکم در این فرآیند البته، شما باید در یک رژیم غذایی کم کا،ی باشید (رژیم غذایی راتی بیوتی به ،وان مثال) و به طور مداوم ورزش کنید (4 تا 5 روز در هفته ورزش کنید) تا نتایج سریع تری ببینید.

آیا دانه چیا چربی شکم را کاهش می دهد؟
چگونه برخی از رنگ ها می توانند گرسنگی و اشتهای شما را تحریک کنند








منبع: https://makeupandbeauty.com/lack-sleep-buildup-belly-،/