وقتی بزرگ شدم واقعاً به طراحی چهرهها و استفاده از بهترین (و گرانترین) آرایش مادرم برای رنگآمیزی آنها علاقه داشتم. به مردم گفتم وقتی بزرگ شدم قرار است هنرمند شوم، اما بعداً متوجه شدم که میتوانم به جای آن یک آرایشگر باشم. . وبقیه ماجرا تاریخ است. اگرچه من بخش زیادی از عمرم را صرف “نقاشی چهره” کردهام، هنوز هم برای پرترههای خوب قدرد، و قدرد، دارم.
فردا تیت مدرن گا،ی هنری در لندن، نمایشگاهی جامع از هنرمندی را که پرترهاش واقعاً روح اوایل قرن بیستم پاریس را تسخیر کرده است، رونمایی خواهد کرد… Amedeo Modigliani (1884–1920). آثار او پرتره را مدرن کرد و نقاشیها، طراحیها و مجسمههای نمادین او – همگی صورتهای زاویهدار و کشیده و چشمهای بادامی شکل – فوراً قابل تشخیص هستند.
او علیرغم اینکه بیشتر به ،وان یک نقاش شناخته شده بود، در اوایل کارش بر مجسمه سازی تمرکز کرد. تحت تأثیر هنر آفریقایی و کنستانتین برانکوزی که در سال 1909 با او آشنا شد. (برانکوزی مجسمهساز مورد علاقه من است – میتو،د در مورد چرایی دوستش دارم اینجا بخو،د.) مودیلی، سرهای سنگی بسیار شیک، با بینیهای دراز و دهانهای ریز را خلق کرد. که می تو،د در یکی از اتاق های نمایشگاه تیت ببینید.
او از کودکی به بیماری سل مبتلا شد و زندگی کوتاه اما پر حادثه ای داشت. من عاشق این نقل قول در نامه ای هستم که او در ۱۷ سالگی به دوستش اسکار گیگلیا نوشت…
“همیشه صحبت کنید و به پیشروی ادامه دهید. مردی که نمی تواند جاه طلبی های جدید و حتی یک فرد جدید را در درون خود بیابد. . . مرد نیست.»
او هنرمندی پیشرو بود که در زمان خود مرزها را جابجا کرد.
نمایشگاه تیت در 23 نوامبر (تا 2 آوریل 18) افتتاح می شود و طیف گسترده ای از آثار نمادین و کمتر شناخته شده او را به نمایش می گذارد. اطلاعات بیشتر در مورد بلیط و زمان باز اینجا.
برای جشن افتتاحیه، من سه جفت بلیط برای اهدای این نمایشگاه شگفت انگیز دارم، برای اینکه بد،د چگونه برنده شوید، به اینستاگرام من بروید. اینجا (شرایط و شرایط اعمال می شود، آنها را اینجا بخو،د). *** مهلت این رقابت به پایان رسیده است ***
تصاویر از بالا
1. برهنه خوابیده روی ،ن سفید (1917)
2. (از چپ به راست) پرتره ژرمن سورواژ (1918)، راشل اوسترلیند (1919) مارگریت (1916)،
زن ایتالیایی (1917)، L’Algerienne (1916)، موهای سیاه (دختری جوان با موهای تیره نشسته) (1918)
برهنه نشسته (La belle romaine) (1917)، زن با لباس زرد (1918)، برهنه خوابیده روی ،ن سفید (1917)
منبع: https://www.lisaeldridge.com/blogs/articles/inspiration-amedeo-modigliani