روفگاردن روف گاردن چیست ؟ هر آنچه درباره روف گاردن باید بدانید | elitarchgroup

روفگاردن روف گاردن چیست ؟ هر آنچه درباره روف گاردن باید بدانید | elitarchgroup

از آنجا که کلیه تأسیسات و تجهیزات بام سبز در روش چکاد بام به صورت پرتابل بوده و هیچ گونه اتصالی به سطح بام ندارند بنابراین وزن ناشی از آن ها، بار زنده محسوب می گردد. این امکان را برای تحقق انواع مفاهیم طراحی، حتی آب‌نماها فراهم می­کند. برای چمنزارها، گیاهان چندساله و با بستر سیستم عمیق­تر، برای درختچه­ها و درختان مناسب است. ادغام با مناظر سخت، به‌عنوان‌مثال، گذرگاه­ها، تراس­ها، راهروها یا مناطق بازی و غیره نیز امکان‌پذیر است. یکی از مزیت های روف گاردن این است که در فضای گمشده ساختمان، منظره ای متفاوت، جالب، مفرح و منحصر به فرد را ایجاد می کند و باعث بالا رفتن ارزش ساختمان شده و می توان با مدیریت آب باران، پایداری بنا را افزایش داد. از آنجایی که در طول روز به مقدار کافی نور آفتاب وجود دارد، روف گاردن این امکان را فراهم می کند تا محیطی دنج برای استراحت ایجاد شود.

  • به همین دلیل مشاوره ای از متخصصان، معماران، طراحان منظر، محوطه سازی و مهندسان سازه، لازم است.
  • علاوه‌بر این استفاده از فلاورباکس‌های مقاوم که اغلب چوبی بوده با گیاهان سبز بسیار هماهنگ هستند استفاده می‌شود.
  • این گیاه تقریباً در تمامی طول سال گل می‌دهند و از آن‌ها می‌تواند برای زیبایی بخشیدن به فضای روف گاردن بهره برد.
  • در این صورت متوجه خواهید شد که از کمترین فضای موجود برروی پشت بام که غیر قابل کاربرد بوده به بهترین شکل استفاده شده است.

شرکت ساختمانی بتیس با بیش از 20 سال سابقه در معماری اقلیم‌های متنوع و تلفیق معماری مدرن و ایرانی فعالیت دارد. ساخت ساختمان‌هایی که در کنار حفظ معماری سنتی از ابزار مدرن ‌‌در آن استفاده شده است و هدف آن القای آرامش به مخاطب در کنار حفظ نقش و نگار‌های زیبای ایرانی است. طراحی پلان روف گاردن باید با توجه به پارامترهای مختلف و اساسی توسط متخصصین معماری انجام گیرد. به طور کلی روفگاردن ها دارای موقعیت های خوبی هستند و به صورت متنوعی نورپردازی می شود.

طراحی روف گاردن

نورپردازی در بخش آلاچیق و نشیمن روفگاردن بسیار با اهمیت بوده و آرامش روح ایجاد می کند . چراغ های مختلف روی سطح زمین سبب می شود که شب روشن شود و باغ راه ها و مسیرهای پیاده روی خصوصی در روفگاردنتان بسیار جلب توجه کند. اگر خاک ، آب بیشتری جذب کند، آب بیشتری را در اختیار گیاهان قرار داده و باعث رشد بهتر آن ها می گردد. وزن بالای این خاک ها به زیرسازی های روف گاردن ، آسیب وارد می کند. جنس های مختلفی دارد و با توجه به ساختار روف گاردن این لایه حذف می شود.

۵۵ طرح کناف ۲۰۲۳ جدید و شیک برای مکان های مختلف ساختمان

باغ‌های گسترده به حداقل لایه بستر خاک نیاز دارند (20 تا 30 سانتی‌متر) و نگهداری و مراقبت از آنان اصلاً دشوار نیست. این باغ‌ها برای انبارها، گاراژها، پشت‌بام‌ها یا سایر مکان‌های اضافی اطراف خانه مناسب هستند. درعین‌حال، این نوع روف گاردن از زیبایی کمتری برخوردار است زیرا نوع پوشش گیاهی که روی این روف گاردن رشد می‌کند بسیار محدود است. • یکی دیگر از مزایای روف گاردن ها کشت مواد غذایی است که از این فرایند به‌عنوان کشاورزی در بام یاد می‌شود و به کمک باغ‌های کانتینر دار و سیستم‌های بخصوص خود انجام می‌شود. هرچند کشت گیاهان و سبزیجاتی که شرایط نگهداری ویژه‌ای ندارند و می‌توان آن‌ها را به‌آسانی در محیط رشد داد، برای کاشت در فضای روف گاردن نیز مناسب هستند. شما دوست عزیز می‌توانید برای طراحی و اجرای انواع مختلف روف گاردن متناسب با سلیقه و فضای مورد نظر خود، با گروه صنعتی کارن روف، گروهی متخصص و باتجربه در ساخت و طراحی روف گاردن، آلاچیق، تراس، پاسیو و … ارتباط برقرار کنید.