سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

سئو یا SEO، مخفف عبارت Search Engine Optimization است که با ترجمه فارسی می‌توان به عبارت”بهینه سازی برای موتورهای جستجو” رسید. اما آیا این تعریف درستی از سئو است؟ در ادامه با معنای دقیق این عبارت آشنا خواهیم شد. در این روش مالک کسب و کار خودش سئو را فرا گرفته و بخش مهمی از زمان و انرژی خود را صرف این کار می‌کند. کسب و کارهای نوپا که هنوز بودجه کافی و ساختار سازمانی مشخص برای سرمایه‌گذاری در حوزه سئو را ندارند معمولا از این روش استفاده می‌کنند و پس از کسب موفقیت‌های کوچک و تامین بودجه استراتژی خود را تغییر می‌دهند. تجربه کاربری؛ کلیدواژه‌ای است که گوگل تاکید زیادی بر آن دارد و این تجربه تنها به کیفیت محتوا وابسته نیست. فاکتورهای متعددی مانند سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … می‌توانند بر تجربه و رضایت کاربر تاثیرگذار باشند.

هر زمان که گوگل متوجه تقلب صورت گرفته با استفاده از سئوی کلاه سیاه بشود، سایت را جریمه کرده و مشکلات و دردسرهای بسیاری را برای سایت در پی خواهد داشت. این الگوریتم با سایت‌هایی کانتکت داشت که سعی داشتند از موتور جستجوی گوگل امتیاز به‌دست آورند‌. کاری که انجام می‌داد این بود که محتوای سایت را از نظر کیفیت مور بررسی قرار می‌داد که محتوا‌های بی‌کیفیت دراختیار مخاطب قرار نگیرند. این ابزار به شما سرعت بارگذاری صفحه را نمایش می‌دهد که یکی از فاکتورهای مهم رتبه‌بندی محسوب می‌شود. همواره باید به‌خاطر داشته باشید که هدف گوگل، رضایت کاربران است و بارگذاری طولانی مدتِ صفحه ممکن است باعث عدم رضایت کاربران شود. اجرای درست اصول سئو بر روی سایت ها تأثیر بالایی بر کسب و کار آنلاین دارد.

خرید گواهی SSL و نصب روی دامنه سایت که از طریق شرکت هاستینگ انجام می‌گیرد، یکی از عوملی است که برروی انتخاب کاربر تاثیر مستقیم می‌گذارد. پس از نصب SSL روی سایت، یک قفل در کنار نام دامنه شما نمایش داده می‌شود و در ضمن پروتکل سایت شما از http به https تبدیل خواهدشد که s مخفف کلمه Secure یعنی امن‌بودن می‌باشد. مجموع این عوامل سبب می‌گردد که گوگل به مرور زمان حساسیت بیشتری روی صفحه شما نشان دهد و درصورت مکرر بودن این موضوع، به مرور از صفحه نتایج حذف خواهید شد. علاوه بر موارد ذکر شده، پسوندهای “COM.“و “NET.” به افزایش اعتبار بالای یک صفحه کمک می‌کند. بنظر شما هم با این تفاسیر علاقه زیادی پیدا کرده‌اید که از طریق سئو کسب درآمد ریالی و یا دلاری را تجربه کنید (بله درست خوانده اید، دلاری). پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب می‌کنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید.

به عنوان مثال اگر کسب و کاری دارید که فقط در شهر خاصی (مانند قزوین)، محصول یا سرویس خاصی ارائه می کنید، می توانید از سئو محلی استفاده کنید. یا مثلا اگر رستورانی دارید که در محله خود سرویس می دهید می توانید این کار را انجام دهید. به طور کلی می توان عناصر سئو داخلی سایت را به سه دسته عنصر محتوا، برخی از عناصر HTML، برخی از عناصر معماری سایت تقسیم بندی کرد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • درست مثل Rich Snippet، محتوای Rich Card نیز با فرمت بصری متفاوتی نمایش داده می‌شود تا تجربه کاربران تلفن‌های همراه را بهبود بخشد.
  • این موضوع خود دلیلی است که شما را به برندی منحصربه‌فرد تبدیل سازد و سایت شما را از دیگر سایت‌های موجود تفکیک کند.
  • از دیدگاه من اولین قدم برای یادگیری سئو، اینه که بفهمیم که سئو تریک و ترفند نیست؛ سئو مسیر میانبر نداره و برای رسیدن به موفقیت در موتورهای جست‌و‌جو، به استراتژی، تکنیک‌های اثبات شده و خلاقیت نیاز داریم.
  • در ویدئوی زیر بصورت کامل این موارد را توضیح داده ام و شما پس از مشاهده ویدئو میتوانید انتخاب کنید که سئو بهتر است یا تبلیغات در گوگل.
  • تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد.
  • اگر یک صفحه وب، صفحات دیگری را که از نظر موضوعی مرتبط بوده پوشش دهد، صفحه والد محسوب می‌شود.

هر میزان لینک وبسایت شما در کنار وبسایت های قدرتمند هم صنعت، توسط یک سایت سوم بیاید، قدرت هم استنادی برای سایت شما بیشتر شده و احتمال این که گوگل به وبسایت شما اهمیت بالاتری بدهد، بیشتر است. در 7 مارس 2017 نیز گوگل با الگوریتم فرد (Fred) و یک ماه بعد با عرضه الگوریتم EAT به مقابله با وبسایت های کم کیفیت و با تبلیغات زیاد پرداخت. سال 1998 موتور جستجو گوگل رسما معرفی شد و اولین شرکتی بود که موفق شد تبلیغات PPC را با استقبال مردم انجام دهد. یک سال بعد، شرکت های مالی بزرگ مانند Sequoia Capital روی گوگل سرمایه گذاری کردند. در سال 2000، موتور جستجوگر Teoma هم توسط یک تیم دانشگاهی در دانشگاه نیوجرسی معرفی شد. مراحلی که در این چک لیست خواهید دید، جدیدترین نکات سئو هستند که تا امسال (یعنی سال 2022) منتشر شده‌اند.

طراحی استراتژی برای سئو سایت

زمانی که برای اولین بار می‌خواهید یک متن را بخوانید، تنها چیزی که از آن مشاهده کنید، عنوان آن است. داشتن یک عنوان جذاب برای محتوا، می‌تواند سبب شود تا بیش از دیگر محتواهای مشابه دیده شود. عناوین سوال برانگیز و عجیب یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین انواع عناوینی هستند که برای مخاطبان می‌تواند جذاب باشد. در کنار این عناوین، عناوین دیگری که از اعداد در آن‌ها استفاده شده باشد یا عناوین جدید با کلمات متفاوت، می‌تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند.

آنالیز رقبا در سئو به چه معناست؟

اطلاعات و آموزش‌های زیادی در مورد موتورهای جستجو و اصول سئو و بهینه سازی در سایت‌های مختلف وجود دارد. اگر از مهارت کافی در زبان انگلیسی برخوردار هستید شما می‌توانید با مطالعه جدیترین اخبار و آموزش‌های سئو موجود در سایت‌های انگلیسی زبان در این زمینه مهارت کسب کنید. شما باید زمان زیادی را صرف مطالعه همه جنبه‌های سئو صرف کنید که این موضوع می‌تواند برای بسیاری از افراد شاغل غیرممکن به نظر برسد.

زبان اسکریپت نویسی یک زبان برنامه نویسی است در حالیکه زبان برنامه نویسی یک زبان اسکریپت نویسی نیست. اوایل، زبان‌های برنامه نویسی برای ساخت محصولاتی مثل PowerPoint، Microsoft Word و Microsoft Excel نوشته شدند. اما طولی نکشید که نیاز به افزودن یکسری ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی در اینگونه برنامه‌ها و نیز بروز رسانی آن‌ها ایجاد شد. اینجا بود که زبان اسکریپت نویسی (که خود یک زبان برنامه نویسی است) پا به عرصه وجود گذاشت. تفاوت اصلی بین زبان‌های برنامه نویسی و زبان‌های اسکریپت نویسی، در نحوه عملکرد آن‌ها است. Wiki سایتی است که طراحی شده تا کاربران محتوا‌ی آن را ایجاد یا بروز رسانی کنند.

از ابزار Disavow گوگل معمولا برای رفع مشکل سئو منفی که توسط رقبا انجام می شود، استفاده می کنند. اگر در کد یک لینک، عبارت Nofollow وجود نداشته باشد، این لینک فالو است. بر اساس نظر گوگل، لینک نوفالو هیچ ارزشی به وبسایتی که بک لینک می گیرد، نمی دهد اما تجربه وبمستران بخصوص در ایران چیز دیگری می گوید. 2017- گوگل، وبسایت هایی را که با تبلیغات تمام صفحه و پاپ آپ مزاحمت زیادی برای کاربران ایجاد می کردند را پنالتی کرد. 2011- گوگل، مایکروسافت و یاهو وبسایت Schema.org را برای ساختار دهی به نمایش محتوای وب تاسیس کردند. در همین سال بود که گوگل، الگوریتم پاندا را برای جلوگیری از درج محتوای ضعیف، کپی و فاقد ارزش معرفی کرد.