نحوه کاشت نهال اصول اولیه و بهترین زمان کاشت فروشگاه بهاران | nahalfa

نحوه کاشت نهال اصول اولیه و بهترین زمان کاشت فروشگاه بهاران | nahalfa

روش‌های پیوند زدن مختلفی را می‌ توان به کار بست، به عنوان مثال از یک درخت بالغ با قدرت باروری بالا می‌ توان با روش پیوند زبانه‌ای، پیوندی را روی پایه مورد نظر قرار داد. به عنوان مثال، پایه زالزالک یکی از پایه‌های مناسب برای پیوند درخت به است. نهال را کاملاً مستقیم و عمود در خاک قرار دهید و توجه کنید که کج نباشد. محل پیوند ریشه باید 10 الی 15 سانتی‌متر بالاتر از خاک باشد. همچنین می‌توان از قیم برای نگه‌داری نهال‌ها، مخصوصاً نهال‌های بسیار نازک استفاده کرد تا از آن‌ها در برابر باد محافظت کند.

  • گردو اصولا نسبت به سرمای زمستان حساس نیست ولی حساسیت زیادی نسبت به سرمای بهاره دارد.
  • در نتیجه انواع درختان نمی توانند در هر منطقه ای رشد کنند.
  • باید توجه شود به اندازه میزان مصرف روزانه نهال از نهالستان تحویل گرفته https://nahalfa.com شود.
  • دو دسته از کودها را می‌توانید در زمان کاشت نهال مصرف کنید.

3- به شاهرود، این گونه طعم شیرین‌ تر و کم‌ آب‌ تر دارد و نسبت به گونه‌ های قبلی کوچکتر است. 3- بیماری زنگ، لکه‌ های نارنجی روی میوه‌ ها و برگ‌ ها که نوعی قارچ است و با قارچ‌ کش از بین می‌رود. 1- آتشک، سوختگی برگ‌ های درخت و دفع آن با سموم شیمیایی. ، مقاله‌های جامع و متنوعی در تمامی حوزه‌های کشاورزی و باغبانی منتشر می‌کنیم.

نحوه کاشت انبه در گلدان

همانگونه که قبلا ذکر شد استفاده از مالچ های آلی برای حفاظت از ریشه و کمک به رشد ان کفایت می کند. البته باید شرایط نگهداری آن، من جمله نیاز نوری و سرمایی درخت را در نظر گرفت. درخت به روزانه بین 6 تا 10 ساعت نور خورشید نیاز دارد و در مناطقی با دمای زیر 45 درجه در فصل گرم و دمای بالای 5- درجه در فصل سرد رشد مناسبی خواهد داشت. قطر پیوند و پایه باید یکسان بوده و با ایجاد برش‌هایی هر دو کاملاً یکدیگر را پوشانده و روی هم قرار بگیرند.

رویشگاه ماهور (بابامنیر)

با بذر و پاجوش زیاد می شود و فاصله ۸ متر تا ۱۰ متر فاصله دو درخت از هم است. گاهی درختان دیگری مثل آلو یا آلبالو از پا جوش آنها استفاده می شود و اینها پیوند نیستند و تاج گسترده و فاصله درخت برای درختان پا بلند و پا متوسط بیشتر است. هنگام کاشت باید عمق حفره و عرض حفره کاشت مناسب باشد، قطر حفره باید دو برابر قطر گلدان نهال باشد.

عدم رعایت هر یک از موارد فوق می تواند موجب به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیری گردد. در گذشته شما عزیزان، جدای از نبود اطلاعات دقیق و علمی در مورد کشاورزی، محدود به انتخاب نهال زراعی مورد نظر از چند نهالستان محل کشاورزی خود بوده اید. اما امروزه و تنها با یک تماس تلفنی می توانید نهال مورد نظر خود را از هر کجای ایران سفارش دهید و چند روز بعد از را تحویل بگیرید. به علاوه اینکه شما می توانید در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ هزینه ای ده ها رقم از نهال زراعی را با یکدیگر بررسی نمایید و برای کاشت نهال خود اقدام کنید.