آیا من هرگز از ذهن شما عبور می کنم؟


آیا آهنگی وجود دارد که احساس کل داشته باشد؟ شعبده بازي برای تو؟

برای من، این است “آیا من هرگز از ذهن شما عبور می کنم”– به طور خاص، دوئت بین دالی پارتون و چت اتکینز. تا جایی که من می دانم، دالی آن آهنگ را سه بار منتشر و ضبط کرد: اول با چت برای آلبومش بهترین های چت اتکینز و دوستان، سپس به ،وان انفرادی در دهه 80 و دوباره با لیندا رونشتات و امیلو هریس. و اگرچه هر سه آهنگ‌های فوق‌العاده‌ای هستند که مسلماً احساسات متفاوتی را برمی‌انگیزد، این دوئت او با چت اتکینز است که قلب من را دوست دارد.

در ظاهر، «آیا همیشه از ذهنت عبور می‌کنم» داست، است درباره دلتنگی خواننده سابق خود. اما اگر به هر سه نسخه گوش دهید، می‌تو،د ببینید که شعرهای ی،ان چقدر متفاوت هستند، بسته به نحوه ارائه آنها.

در ذهن من این سه آهنگ در مراحل مع، غم و دلتنگی منتشر می شوند. تازه ترین-سه نفر– مالیخولیایی است، در اعماق درد دل می‌جنگد و مشتاق پاسخ است. با وجود اینکه توسط گروهی از صداهای فرشته خوانده می شود، تنها است. تک نفره نسخهنسخه دوم منتشر شد، تقریباً مانند یک چشمک عشوه گرانه به یک سابق از مدت ها قبل است، یادآور آنچه می توانست باشد. تمپوی موسیقی و عطف صدای او، پیامی گذرا است که چه چیزی را از دست داده‌اید، در حالی که او پیروزمندانه با سر بالا از در بیرون می‌رود. کمتر شبیه یک سوال است، بیشتر شبیه اظهارات شخصی در یک سفر شفابخش است. اگر آن دو نسخه درد دل و شفای نافرم، هستند، اولین نسخه – دوئت با چت اتکینز – سال ها بعد با هم ملاقات می کنند، همه احساسات بد و عوارض از بین رفته اند و چیزی جز عشق بین آنها باقی نمانده است.

و جادو اینجاست.

متن ترانه را نادیده بگیرید”آه چقدر دلم می خواهد دوباره بتوانم لب های شیرینت را ببوسم” و این نسخه می تواند حکایتی از دو دوست افلاطونی باشد که از هم دور شده اند، بدون دلیل دیگری جز گاهی اوقات زندگی شما را به مسیرهای مختلف می برد. شاید این فصلی از زندگی است که من در آن هستم که باعث می شود این آهنگ قدیمی مورد علاقه م،ای جدیدی پیدا کند. من احساس می‌کنم بیشتر و بیشتر از دوستی‌هایی که دوست دارم، جدا می‌شوم، چه فاصله فیزیکی، حضور در مراحل مختلف زندگی، یا فقط… نمی‌دانم. اغلب دلیل خاصی برای اشاره وجود ندارد. معمولاً به همین سادگی است: زندگی اتفاق می افتد و روابط تغییر می کند.

اما آیا شما آن دوستی هایی دارید که بدون توجه به اینکه چقدر زمان گذشته است دقیقاً از همان جایی که متوقف شده اند ادامه می یابد؟

صدای این آهنگ همین است. این امید، عشق و دلتنگی است که در یک آهنگ در میان دو دوست پیچیده شده است. باز شدن چت روی گیتارش احساس شادی، امیدواری، هیجان دارد و آهنگ دالی با شعر آغازین او مطابقت دارد. اما سپس او نرم می شود و کمی سرعتش را کاهش می دهد:

وقتی به تو و عشقی که زم، می شناختیم فکر می کنم، چقدر آرزو می کنم بتو،م به گذشته برگردیم

چت در آنجا با او ملاقات می کند. این نسخه صوتی برقراری تماس چشمی است. وقتی چت به متن ترانه‌ها برخورد می‌کند، دالی می‌خندد، و آن‌ها فقط به راه خود ادامه می‌دهند و در یک ریتم عالی قرار می‌گیرند… این احساس بسیار صمیمی، بسیار طبیعی، دوست‌داشتنی و گرم است. من نمی توانم آن را بدون آن لجبازی ها و شوخی های کوچک و نیشخند تصور کنم.

جادو، جادوی ناب.

این دقیقاً هیچ ، را که حتی کمی من را می شناسد شگفت زده نمی کند، اما این آهنگ باعث اشک من می شود هر بار. این باعث می‌شود که سپاسگزار باشم، و باعث می‌شود در هر مرحله از زندگی‌ام برای تک تک افرادی که واقعاً دوستشان داشته‌ام، دلم تنگ شود. حتی اگر یک رابطه به دلیل موجهی به پایان برسد، من موهبت و نفرین همزمان را دارم که به روابط گذشته – عاشقانه و افلاطونی ی،ان – نگاه کنم و بفهمم که ستایش متقابلی وجود دارد که ارزش نوستالژی هایی را که پشت سر گذاشته است، وجود دارد. طعم تلخ پشیم، را از بین می‌برد و من را از حذف ع،‌های قدیمی یا داشتن احساسات بد باز می‌دارد، اما زم، که نشسته‌ام و به این فکر می‌کنم که آیا ،ی در مورد من آنطور که من گاهی فکر می‌کنم فکر می‌کند می‌تواند مک، خلوت باشد. آنها حتی در مورد دوستی‌هایی که احساس می‌کنم خیلی دور هستند و نمی‌توانم دوباره آن را بازگردانم، این می‌تواند تنها چیزی باشد که من را از ارتباط گرفتن باز می‌دارد.

به نوعی، «آیا همیشه از ذهنت عبور می‌کنم» یادآوری می‌کند که شاید همه ما چنین احساسی داریم، و روابط بسیار فراتر از «آغاز» و «پایان» ج، زم، ما می‌ریزند. ستایش و اشتیاق متقابل آنها نسبت به شرایط سابق آشکار است، اما آیا آنها همه چیز را از همان جایی که رها کرده بودند شروع می کنند و اجازه نمی دهند که رابطه شان دوباره از آنها دور شود؟ یا آنها به سرعت به عقب می افتند، روزهای خوب خود را به یاد می آورند و به زندگی خود باز می گردند؟ پایان مبهم است; هر چیزی ممکن است.

“متش،، دالی.” “دوستت دارم.”

شعبده بازي. جادوی ناب ممنون دالی و چت.


منبع: https://keikolynn.com/2023/01/do-i-ever-cross-your-mind/