کامل ترین آموزش حرفه ای آرایش صورت + نکات اصلی

مثلا می‌توانید اطراف بینی، زیر گونه‌ها و زیر خط فک و… را کانتور کنید. اگر پیشانی بزرگی دارید می‌توانید با کانتور کردن آن یعنی افزودن رنگ تیره‌تر به زیر موها و اطراف پیشانی، آن را کوچک‌تر نشان دهید. با این شیوه صورت‌تان باریک‌تر و بلندتر به نظر می‌رسد. برای ثابت نگه داشتن کرم پودر و کانسیلر از فیکساتور یا پودر فیکس استفاده کنید. این مرحله اجباری نیست ولی اگر می‌خواهید آرایش‌تان مدت بیشتری دوام بیاورد، از فیکساتور استفاده کنید.

  • دقت کنید که به هیچ عنوان نباید در این کار افراط کنید، چون افراط در لایه برداری به پوست شما آسیب زیادی می‌رساند.
  • یکی دیگر از انواع مدل های آرایشی که معمولا از مد نمی‌افتد و در تمام دنیا طرفدار دارد، سبک کلاسیک است.
  • دیگران شمارا به همین حالت می شناسند گاهی از بین بردن آن می تواند بدتر باشد.
  • البته زدن رژگونه بسیار مهم است؛ باید رژگونه را با حرکات رفت و برگشتی ملایم از استخوان گونه به سمت نزدیکی چشم ها ببرید.

رژگونه به طور معمول می بایست با یک زاویه مشخص، از ابتدای گونه شروع شده و تا شقیقه ها ادامه داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است پوست شما خاکستری رنگ به نظر برسد. چراکه در غیر این صورت آرایش شما خوب روی چهره نمی‌نشیند و چسبندگی کرم مرطوب‌کننده اذیتتان خواهد کرد.

نحوه آرایش لب ها

شما باید میکاپ صورت را با استفاده از محصولاتی مانند پرایمر لب، تکمیل کنید. در واقع، پرایمر لب برای افزایش ماندگاری آرایش روی سطح لب و ایجاد بستر صاف استفاده می‌شود. از سوی دیگر، استفاده از مداد لب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چراکه این مدادها، شکل لب های شما را بهبود می‌بخشند و برای کشیدن یک طرح کلی پیش از زدن رژ لب استفاده می‌شوند. همچنین اگر می‌خواهید برجستگی ایجاد کنید، می‌توانید از خط لب‌ برای کانتور کردن، استفاده کنید. برای اجرای یک میکاپ صورت مناسب، باید از محصولاتی مانند ژل ابرو استفاده کنید.

روش های شستن براش  آرایشی

در آخر، لب ها نیازی به داشتن رنگ بیش از حد مشخص ندارند. معمولا در این سبک از برق لب خنثی و یا شفاف استفاده می کنند. ممکن است متوجه شده باشید که پس از گذشت مدت زمانی سایه چشم شما محو می‌شود یا چرب به نظر می‌رسد و یا روی چین و چروک پلک‌های‌تان جمع می‌شود. استفاده از پرایمر از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری خواهد کرد. برای این کار نوک انگشت خود را به پرایمر سایه چشم آغشته کنید و با حرکات ضربه‌ای به پلک‌ها بمالید؛ به نحوی که پلک از ریشه مژه‌ها تا بالای چین خود با پرایمر پر شود.

برای استفاده از پرایمر می‌توانید از یک براش، اسفنج یا انگشت‌تان کمک بگیرید. برای این کار تنها کافی است به اندازه یک سکه کوچک از پرایمر را روی براش یا اسفنج آرایشی و یا نوک انگشت‌تان بزنید و کل پوست صورت‌تان را با آن کاور کنید. اگر پوست‌تان چروک‌های ریز و روزنه‌های مشخصی دارد، بهتر است از دو لایه پرایمر استفاده کنید.