چرا استفاده از کرم ضد آفتاب مهم است – jane iredale


مدل ، ضد آفتاب معدنی پودر me spf

سلام آفتاب!

اغلب از من این سوال پرسیده می شود که “بهترین ضد پیری که می توانم برای پوستم انجام دهم چیست؟” بدون تردید، پاسخ ضد آفتاب است. خورشید مسئول تقریباً 80 درصد از علائم پیری است. آن را برای افتادگی پوست و چین و چروک سرزنش کنید. لکه های قهوه ای (هیپرپیگمانتاسیون)؛ لکه های سفید (هیپوپیگمانتاسیون) و سرطان های پوست. ما عاشق احساس آفتاب بر روی پوست خود و آن برنزه شدن پر زرق و برق هستیم، اما این واقعا یک ماشین زمان است که به سرعت به جلو می رود. در واقع، ناعادلانه است که تمام پرتوهای خورشید را سرزنش کنیم، زیرا این اشعه های فرابنفش هستند که مقصر واقعی هستند.

بنابراین، نور ماوراء بنفش چیست؟

اشعه ماوراء بنفش (UV)، چیست؟ اول از همه، این یک نوع تابش الکترومغناطیسی با انرژی کافی برای ش،تن پیوندهای شیمیایی از همه نوع، از جمله بافت زنده است. بیشتر نور فرابنفش در طول موج های بین نور مرئی و اشعه ای، قرار می گیرد و در طول موج هایی بین 400 تا 180 نانومتر به زمین می رسد. UVA یا نزدیک به UV دارای طول موج 315 تا 400 نانومتر است و UVB یا UV می، دارای طول موج بین 280 تا 315 نانومتر است. حتی یک باند UV سوم به نام UVC یا UV دور وجود دارد که بین 180 تا 280 نانومتر است. UVB به لایه بالایی پوست (اپیدرم) نفوذ می کند و برنزه شدن پوست واکنشی در برابر قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر UVB است. UVA عمیق تر نفوذ می کند و می تواند به بافت های زنده مانند کلاژن و ا،تین آسیب برساند. من به این روش فکر می کنم – UVA، A برای پیری، UVB، B برای سوزاندن.

آیا چیزی به نام برنزه شدن سالم وجود دارد؟

اما من همیشه وقتی برنزه می‌شوم احساس سلامتی بیشتری می‌کنم! احتمالاً به این دلیل است که بدن شما دوز خوبی از ویتامین D را در طول مسیر تولید کرده است. ویتامین D زم، که پوست شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد از کلسترول ساخته می شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهترین راه برای دریافت ویتامین D است زیرا دریافت ویتامین D در مقادیر قابل توجهی از غذا دشوار است. اما برنزه شدن نشانه آسیب است بعد ازخسارت وارد شده است. برنزه شدن ناشی از مک،سم دفاعی طبیعی بدن است. مل،ن، رنگدانه‌ای که توسط سلول‌های پوست تولید می‌شود، نور ماوراء بنفش را جذب کرده و آن را به صورت گرما دفع می‌کند. هنگامی که بدن آسیب خورشید را احساس می کند، مل،ن را به سلول های اطراف می فرستد تا از آسیب بیشتر محافظت کند و این رنگدانه باعث تیره شدن پوست و ظاهر برنزه می شود.

واضح است که همه ما می د،م که چه زم، «آفتاب بیش از حد» داشته ایم، اما بخش موذیانه این موضوع این است که تشعشعات زیست انباشته هستند. با قرار گرفتن در معرض مکرر، ما اثرات م،ب پوست خود را افزایش می دهیم. برای ما که رانندگی می کنیم، آیا تا به حال متوجه شده اید که در سمت چپ خود آسیب بیشتری نسبت به سمت راست خود دارید؟ ما در معرض اشعه ماوراء بنفش از منابع بسیاری، از جمله تلویزیون و تلفن هایمان هستیم! و من حتی به خطرات غرفه های برنزه ، نخواهم رفت.

چگونه ویتامین D را بدون آسیب نور خورشید دریافت کنم؟

بنابراین، بهترین راه‌ها برای دریافت ویتامین D و محافظت از این پوشش شکننده که چهره ما به دنیاست چیست؟

خب، بدیهی است دور ماندن از خورشید کمک می کند، اگرچه اشعه ماوراء بنفش به شیشه نفوذ می کند و از سطوح منع، می شود، بنابراین اجتناب از آن به طور کلی غیرممکن است. پوشیدن کلاه کمک می کند، همانطور که لباس های محافظ در برابر آفتاب وقتی در خارج از منزل هستیم. اما در نهایت، این ضد آفتاب ها هستند که بهترین هستند آفتابمحافظت از صورت و دست های ما که همیشه در معرض نور UV هستند.

از کدام ضد آفتاب استفاده کنم؟

سپس سوال بعدی این است که “بهترین ضد آفتاب ها کدامند؟” در نهایت، این همان چیزی است که شما بیشتر دوست دارید، به این م،ی که احتمال استفاده از آن و استفاده مکرر از آن بیشتر است. FDA ایالات متحده استفاده از ، های ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 15 یا بالاتر را توصیه می کند. هیچ ضدآفتابی کامل نیست و اگر عرق می‌کنید یا شنا می‌کنید باید هر دو ساعت یک بار یا بیشتر از آن استفاده کنید.

آرایش ضد آفتاب معدنی

،یبات شیمیایی و فیزیکی ضد آفتاب، چه تفاوتی با هم دارند؟

محافظت از ضد آفتاب روی سطح پوست انجام می شود، اما شواهدی وجود دارد که برخی از مواد فعال ضد آفتاب ممکن است از طریق پوست جذب شده و وارد بدن شوند.

اغلب می شنوید که دو نوع ماده فعال ضد آفتاب وجود دارد: مواد فعال شیمیایی و مواد فعال فیزیکی. مواد فعال شیمیایی با جذب پرتوهای خورشید، تبدیل آنها به گرما و سپس آزاد ، گرما عمل می کنند. برخی از افراد با مواد فعال شیمیایی تحریک می شوند و خطر تحریک به شدت افزایش می یابد کاربردی در ناحیه چشم

ما همیشه استفاده از مواد فعال ضد آفتاب فیزیکی را انتخاب کرده‌ایم: دی ا،ید تیت،وم و ا،ید روی. مواد فعال فیزیکی ضد آفتاب از مواد معدنی به دست می‌آیند و مواد معدنی آنقدر زیاد هستند که نمی‌توانند جذب پوست شوند. مواد معدنی روی سطح پوست قرار می گیرند و مانند صدها هزار آینه عمل می کنند که اشعه های خورشید را منع، می کنند و می شکنند. اگر به مواد شیمیایی حساس هستید، ضد آفتاب های فیزیکی جایگزین های خوبی هستند، زیرا کمتر باعث تحریک کاربران می شوند.

ما این مواد را به مواد خود اضافه می کنیم رنگدانه آرایش SPF بنابراین آنها آ،ین لایه ای هستند که اعمال می کنید و اولین لایه نیستند. ما ضد آفتاب ها همچنین مقاوم در برابر آب و ایمن هستند.

نکته آ، اینکه چه SPF باید استفاده کنم؟

و چه SPF باید بپوشید؟ اول، رتبه بندی SPF فقط برای آن اعمال می شود آفتابمحافظت در برابر اشعه UVB شما باید به دنبال کلمات “محافظت از طیف گسترده” باشید که شامل UVA می شود. تمام ضدآفتاب‌های با SPF بیشتر از 15 که در ایالات متحده فروخته می‌شوند، باید طیف وسیعی داشته باشند.

این تصور غلط وجود دارد که هر چه عدد SPF بالاتر باشد بهتر است. این درست نیست SPF 15 از 93 درصد اشعه UVB محافظت می کند. SPF 30 از 97٪ اشعه UVB محافظت می کند و SPF 50 از 98٪ محافظت می کند. گیج کننده است، اما واقعیت دارد. بنابراین، اگر از یک ضد آفتاب شیمیایی استفاده می‌کنید که ادعا می‌کند SPF بالایی دارد، به همان نسبت مواد شیمیایی بیشتری مصرف می‌کنید و پول کمی برایتان به ارمغان می‌آورد. توصیه من این است که یک پایه معدنی با SPF از 20 تا 30 انتخاب کنید، سپس به م،ای واقعی و مجازی تحت پوشش هستید! و بخاطر داشته باش، آن مهم است بهپوشیدن ضد آفتاب در تمام طول سال، بنابراینفراموش نکنید که درخواست دهیدSPF در زمستان!

از تابستان لذت ببر!


منبع: https://janeiredale.com/blogs/makeup-blog/importance-of-sunscreen-and-sun-protection