آیا باجرا برای کاهش وزن مفید است؟






ارزن ها در حال بازگشت هستند! و چطور! اگرچه گندم و برنج جزء اصلی آشپزخانه‌های هندی هستند، اما مردم به فواید سلامتی متعدد مرتبط با ارزن پی برده‌اند و آن‌ها را به ،وان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود قرار می‌دهند یا آن را جایگزین آتا و برنج می‌کنند. تحقیقات به نفع این غلات باست، صحبت می کند زیرا مواد مغذی زیادی در کنار هم دارند. در واقع، ،ت هند در تلاش برای ترویج ارزن در بین مردم، سال جه، ارزن را در تاریخ 1 ژانویه 2023 اعلام کرده است. ارزن کوچک، ارزن مروارید، سورگوم، و غیره همه آنها دارای مواد مغذی متراکم هستند و فیبر بالایی دارند. در مورد باجرا که به آن ارزن مروارید نیز می گویند، این یک گزینه بدون گلوتن است و می تو،د غذاهای خوشمزه را با باجرا درست کنید. اما آیا باجرا برای کاهش وزن مفید است؟ بیایید دریابیم:

آیا باجرا برای کاهش وزن مفید است؟

اگرچه کا،ی آن دقیقاً کم نیست، اما در هر 100 گرم 360 کا،ی است، باجرا همچنین دارای 12 گرم پروتئین، 5 گرم چربی و 1 گرم فیبر است. سپس کربوهیدرات های پیچیده، کلسیم، فسفر، روی و حتی آهن نیز وجود دارد. مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، فسفر، فولات، روی و غیره که همگی متابولیسم را افزایش می دهند. همچنین منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده است. باجرا همچنین دارای مواد شیمیایی گیاهی است که نوعی آنتی ا،یدان است که باعث کاهش وزن می شود. فراموش نکنید، باجرا دارای شاخص گلیسمی پایینی است، به این م،ی که باعث افزایش شدید انسولین می شود و بنابراین احتمال کمتری برای تبدیل کا،ی به چربی وجود دارد.

همچنین قابل توجه این واقعیت است که جایگزین خوبی برای کینوا است. باجرا قیمت نسبتاً بهتری نسبت به کینوا دارد، تولید محلی است و اصلاح ژنتیکی نشده است. بنابراین عاقلانه است که ارزن را در رژیم غذایی روزانه قرار دهید و خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی و همچنین کاهش وزن را در این فرآیند کاهش دهید.

از درست ، باجرا روتی، خیچدی، تا لادو، گزینه ها بی پایان هستند. می تو،د باجرا روتی را به همراه سبزیجات/دال درست کنید، درست مانند روتی گندم معمولی. همچنین می تو،د برنج را با باجرا جایگزین کنید، از آن مانند کینوا استفاده کنید، از آرد باجرا روتی درست کنید.

بنابراین اکنون که می‌د،د باجرا برای کاهش وزن چقدر عالی است، همچنان از شما می‌خواهیم که سهم خود را کنترل کنید و در حد کا،ی بخورید تا وزن کم کنید. مهمتر از همه، اگر کاهش وزن در ذهن شماست، دانلود کنید برنامه زیبایی Rati برای برنامه های رژیم لاغری شما

20 غذایی که در هنگام خواب چربی می سوزانند
30 غذای هندی سالم که برای کاهش وزن باید به طور منظم مصرف کنید








منبع: https://makeupandbeauty.com/bajra-good-weight-loss/